RSS Feed

Ezme Salatalı Kaşarlı Köfte

Posted on

Image

Köfte için Malzeme:

350 gr. kıyma
1 yumurta
1 soğan
1 tutam maydanoz
tuz
karabiber
galeta unu
ekmek içi
kaşar peyniri

Yapılışı: Kıymayı karıştırma kabına alıyoruz. İçine yumurtayı kırıyoruz, soğanı rendeliyoruz. Maydanozu da ince kıyarak ilave ediyoruz. Ekmek içini, tuzunu, karabiberini atıyoruz. Harcı yoğuruyoruz ve galeta unuyla kıvamını ayarlıyoruz. Kaşar peynirini küp küp doğruyoruz. Köfteden parçalar koarıyoruz.
Yuvarlayıp elimizle bastırıyoruz. Ortasına küp kaşar peyniri koyuyoruz ve yuvarlıyoruz.

Ezme Salatası için Malzeme:

3 domates
1  soğan
1 kırmızı biber
2 yeşil biber
yarım çorba k. domates salçası
yarım çorba k. biber salçası
1 tutam maydanoz
1 limon
zeytinyağı
tuz
pul biber

Ezmenin yapılışı:  Ezme salatası için, soğanları, biberleri, maydanozu ve domatesleri iri iri doğruyoruz. Hepsini doğrayıcıya alıyoruz, sığmazsa iki parça halinde yapıyoruz. Salçaları da ilave ediyoruz.

Doğrayıcıdan geçirdiğimiz ezmenin içine limon suyu ve zeytinyağını döküyoruz. Tuzunu, pul biberini de atıyoruz ve karıştırıyoruz. Köfteleri ızgarada pişiriyoruz. (Ben tavada kızarttım) Servis tabağına bir kaseyle ezmemizi koyuyoruz. Kenarlarına da pişirdiğimiz köfteleri dizerek servis ediyoruz. Afiyet olsun.

About melek

Bu blogu internette ve farklı yerlerde gördüğüm, duyduğum ve denediğim yemekleri; hem kendime yemek defteri olsun, hemde denemek isteyenlere kolaylık olsun diye oluşturdum.

2 responses »

  1. eline sağlık, çok güzel görünüyor. Ne tavaffuk ki ben de bugün yapmıştım ezme, ben az limon suyunun yanı sıra nar ekşisi de koydum, çok yakışıyor, tavsiye ederim. Biraz da nane…

    Cevapla

Bir Cevap Yazın

