RSS Besleme

perde pilav

Posted on

genelde yemekleri masaya sıcakk getirmek için herkes yemeğe başlayacağı zamana denk getirmeye çalışıyorum. servisi yetiştirme gayretiyle dönüp dururken fotoğraf çekmeye çok zaman bulamıyor, alelacele bir iki kare alıyorum. o yüzden bazen istediğim kareleri dahi çekemiyorum. aslında bu pilavı kesilmiş haliyle de çekmek istiyordum.  olanla idare edeceğiz artık.

bu akşamki iftar menümüz şöyleydi:
domates çorbası
hünkar beğendi
zeytinyağlı fasülye
perde pilav
renkli patates topları
damla sakızlı güllaç

gelelim Perde Pilavın tarifine. geçen sene burda görmüş, denemeye karar vermiştim. biraz erken olsa bile bugün  deneyiverdim 🙂  tarifi ise şöyle:

malzemeler:
2 bardak pirinç
1 tavuk göğsü
1 adet yufka
1 bardak badem
1 paket dolmalık fıstık
tereyağı

baharatlar (arzuya göre)

yapılışı:

  • 1-2 saat tuzlu suda bekletilen pirinç süzülür.
  • Bademlerin kabukları kolay soyulması için üzerlerini örtecek kadar kaynar su dökülür. ve 5-10dk sonra kabukları soyulur.
  • Tavuk haşlanır ve didiklenir.
  • Azcık yağla bademler ve dolmalık fıstıklar hafifçe kızarana kadar kavrulur. bir azı tepsinin altına serilmek üzere bir kenarda ayrılır.
  • Pirinç tereyağıyla kavrulur, badem, dolmalık fıstık karıştırılır, kuş üzümü tuz konur ve pilavın suyu katılır. (2 bardak pirince 2 bardak kaynamış su.)
  • Ben pilava defne yaprağı da koyuyorum. onun verdiği tat hoşuma gidiyor.
  • Suyunu çekmek üzere olan pilava didiklenmiş tavuklar karıştırılır ve pilav kısık ateşte demlenmeye bırakılır.
  • Piştikten sonra arzuya göre baharatlar katılır. ben kırmızı biber, yarım çay kaşığı kimyon, 1 çay kaşığı köri (ki körinin içinde yenibahar vs. de var), karabiber karıştırdım. pilav bir kenarda soğumaya bırakılır.
  • Tepsi tereyağı sürülerek yağlanır. bir kenarda ayırdığımız bademler tepsinin dibine yayılır, ardından kenarları dışarı sarkacak şekilde yufka tesiye serilir (ben kelepçeli kek kalıbı kullandım.). soğumuş pilav içine yerleştirilir. kalan yufka üzerina kapatılır. yufkanın üzeri yağlanıp fırına verilir. yufkanın altı üstü kızarıncaya kadar pişirilir.
  • Afiyet bal şeker olsun.

bir de bu pilavın aslı hazır yufka yerine elde yapma hamurla imiş. ben eğer hamur yoğurmaya kalkışsaydım deneme bir sene sonraya atılacağı için hazır yufkayla yapıverdim. her ikisini de deneyenlerden hazırla yap onayını alarak tabiki de 🙂 tastiklenmiş onaylanmış hazır yufkalı tarifim oldu.

ama yok ben ille de hamur yoğurmak istiyorum diyorsanız başka sitelerde hamurunun tarifi de var. siz bilirsiniz ama bence boşuna yorulmayın. 🙂

About melek

Bu blogu internette ve farklı yerlerde gördüğüm, duyduğum ve denediğim yemekleri; hem kendime yemek defteri olsun, hemde denemek isteyenlere kolaylık olsun diye oluşturdum.

Bir Cevap Yazın

